Nákup v: CZK / EUR

Nejvýznamnější producent kávy na světě - firma Lavazza

Historie a současnost firmy Luigi Lavazza S.p.A.

Luigi Lavazza S.p.A. je italská rodinná společnost vyrábějící kávové produkty známé po celém světě. Společnost Lavazza Company založil roku 1895 Luigi Lavazza spolu se svým bratrancem Periclem Fornou. Ještě o rok dříve si mladý Luigi koupil malý koloniál „Paissa e Olivero“ v samotném srdci staré části Turína. Zpočátku prodával potravinářské a drogistické zboží jako koření, olej, mýdlo, alkohol, ale i kávu. Postupně se začal soustředit na nejvíce ceněný produkt, který v té době zažíval obrovský rozmach, kávu. Společnost rostla a svoje sídlo přemístila na kultovní Via San Tommaso 10. Dnešní název pochází z roku 1927, kdy byla zaregistrována firma s těmito vlastníky: manžel Luigi, jeho žena Emilia a děti Mario, Maria a Guiseppe. Jak už to v životě chodí, ne vždy se daří a také společnost Lavazza procházela mnoha nelehkými obdobími. Mezi nejhorší patřilo vybombardování výrobních prostor během druhé světové války. Naštěstí poválečné období přineslo i vzrůstající poptávku na trhu s kávou a společnost Lavazza se mohla začít opět rozvíjet. V jejím čele se vystřídalo mnoho z rodinných příslušníků, z nichž asi nejznámějším byl nedávno zesnulý Emilio Lavazza (únor 2010), proslulý zakladatel pravých italských kaváren v zahraničí. Dokázal nejen proniknout až na exotický indický trh vytvořením společného podniku s místním Barista Coffee, ale zastával i prestižní volené funkce prezidentů EUCA (European Coffee Association) a ECF (European Coffee Federation).

Firma Lavazza používá vlastní laboratoř k výběru kávových zrn nejvyšší kvality. Kávu dováží z více než dvaceti pěti zemí Střední a Jižní Ameriky, Afriky a Asie. Již v roce 1994 byla certifikována podle ISO 9003. V současné době společnost řídí již čtvrtá generace Lavazzových: Francesca, Antonella, Guiseppe a Marco Lavazza (pro připomenutí - zakladatel Luigi, jeho syn Guiseppe, z třetí generace pocházel Emilio). V Itálii společnost Lavazza patří k vedoucím firmám na kávovém trhu s podílem téměř 45% mezi kavárnami a 75% u domácností. Káva značky Lavazza se vyrábí ve čtyřech výrobních závodech v Itálii, v šesti v Evropě a v jednom ve Spojených státech amerických. S odhadovaným obratem ve výši téměř jedné miliardy euro je jednou z největších a nejznámějších italských potravinářských firem.